Política de devolução e reembolso
Índice
Todos os nossos produtos (por personalizar ou personalizados), são confecionados a pedido do cliente.
Assim, pedimos que verifique as condições de devolução, em baixo descritas:
Política de satisfação
Temos uma garantia de satisfação. Sem clientes felizes e satisfeitos, não conseguiríamos continuar a fazer pelo que somos apaixonados: oferecer-lhe a possibilidade de personalizar os seus produtos, tornando-os únicos e exclusivos. Assim, significa que se não estiver totalmente satisfeito com a sua compra ou por qualquer outro motivo, informe-nos. Faremos o que for preciso para manter a sua satisfação.
Prazo de cancelamento
Os clientes têm o direito de cancelar um pedido antes da personalização (até 2 horas após o pagamento do pedido), sem custos adicionais. O Valor da adjudicação inicial (15%), só será devolvido, no mesmo prazo, caso não tenha havido intervenção e melhoramento na imagem pelos serviços da 2shop2.
Condições de troca ou devolução do produto
Por serem produtos personalizados pelo desejo do cliente, só aceitamos devoluções nas condições em baixo descritas:
- Situações Elegíveis para Substituição ou Reembolso Total
- Envio Errado: Artigo/tamanho/morada errados (diferente da informação fornecida).
- Qualidade de Impressão Insatisfatória:
- Impressão desfocada.
- Posicionamento incorreto do design (demasiado alto/baixo/direita/esquerda/área errada/torto/ao contrário).
- Impressão a descamar.
- Problemas de escala do design (demasiado grande ou pequeno).
- Problemas de Tamanho:
- O produto real tem uma diferença superior ou inferior a 3 cm do que a medida anunciada.
- A medida do tamanho da peça de vestuário não corresponde à tabela de tamanhos da 2shop2, incluída junto ao produto (mais de 3 cm de diferença).
- Problemas de Cor: A cor impressa difere da cor do design de forma notória.
- Defeitos de Qualidade:
- Artigo partido/com buracos/com problemas mecânicos/rasgado.
- Problemas de bordado (cor errada da linha, torto, fios soltos, partes em falta, densidade errada).
- Manchas óbvias que não existem na arte final.
- Problema de base branca visível.
- Garantia de Logística (em condições normais):
- Não haverá reembolso ou reenvio se a informação de rastreamento de entrega mostrar que a encomenda foi entregue.
- Se o cliente não receber a encomenda, é necessária uma certificação de não entrega emitida pelos correios locais com selo oficial.
- Em caso de alerta no rastreio do envio da encomenda, de morada incorreta/insuficiente, destinatário desconhecido, recusa, não levantamento a tempo, local de entrega inseguro, etc., a 2shop2 não se responsabiliza por perdas durante o retorno.
- Em caso de encomendas não entregues quando for da responsabilidade do cliente, tal como morada incorreta/insuficiente, destinatário desconhecido, recusa, não levantamento a tempo, local de entrega inseguro, etc, a 2shop2, para além de não se responsabilizar pelo estado da encomenda no retorno, apenas fará o segundo envio a pedido do cliente, ficando à responsabilidade do cliente as despesas da transportadora.
Condições para reclamações
- Qualquer reclamação por artigos com erro de impressão/danificados/defeituosos deve ser submetida no prazo de 14 dias após a receção do produto.
- O cliente deve fornecer referências da fatura de compra
- Reclamações por embalagens danificadas devem ser submetidas no prazo máximo de 72 horas após a entrega.
- Reclamações consideradas erro da 2shop2 são cobertas pela empresa.
- Situações Não Elegíveis para Substituição ou Reembolso (Responsabilidade do Cliente e Outras Exceções)
- Erros do Cliente: Preenchimento incorreto da morada de envio/tamanho escolhido/cor/design aprovado
- Reclamações Tardias: Reclamações submetidas mais de duas semanas após a receção do produto.
- Danos Causados pelo Cliente: Produto danificado ou deformado pelos clientes.
- Informação de Destinatário Errada ou Insuficiente: A encomenda não pode ser entregue devido a informações incorretas ou insuficientes fornecidas pelos clientes.
- Não Levantamento da Encomenda: Em condições normais de logística, os clientes não levantam a encomenda por motivos pessoais.
- Atrasos Logísticos por Força Maior: A estagnação logística causada por movimentos políticos/risco de desastre natural/controlo militar/guerra e fatores de força maior não são da responsabilidade da 2shop2
- Encomendas Retidas na Alfândega por Questões de Direitos de Autor e Marcas Registadas
- O cliente é responsável pela arte enviada e aprovada para impressão. A 2shop2, não se responsabiliza por direitos de autor de imagens enviadas pelo cliente.
- O cliente entende que a infração de direitos de propriedade é ilegal e deve verificar a legalidade do design antes de o carregar.
- A 2shop2 atua sob as instruções do cliente e não tem obrigação de verificar a legalidade da reprodução de designs.
- O cliente concorda em indemnizar e defender a 2shop2 contra quaisquer reclamações resultantes de alegadas infrações.
- Produto errado: tipo de produto, tamanho ou enviado para morada incorreta.
Como solicitar devolução:
- Envie um relatório do problema para o nosso e-mail (ver contactos) com a referência da fatura 2shop2 ou a referência da transportadora.
- Não aceitamos devoluções, sem um contacto prévio.
O que a devolução não abrange:
- Após a aprovação da prova e impressão no produto personalizado, não aceitamos pedidos de devolução sem um motivo que o justifique. Veja as “Condições de troca ou devolução do produto”
- Erros do cliente: tamanho do produto quando se encontrava disponibilizada as medidas, design incorreto por não ser o solicitado.
- Reclamações após 2 semanas do recebimento.
- Danos causados pelo cliente.
- Informações do destinatário erradas ou insuficientes
- Estagnação da logística por motivos de força maior.
- Violações de direitos autorais e marcas registadas.
Devolução-Custos e processo:
- EM PORTUGAL
- O serviço de devolução, será efetuado num posto CTT
- Para devolver siga os passos seguintes:
- Entre em contacto connosco > contactos
- Exponha-nos o motivo da devolução
- Iremos combinar consigo e explicar como fará a devolução da sua encomenda através de um balcão dos CTT
- Os custos de envio de devolução têm um custo imputado ao cliente no valor de 2,00€ (encomendas até 10 kg). Mediante a situação da causa da devolução, posteriormente os custos poderão ser devolvidos ao cliente.
- RESTANTES PAISES:
- Os custos serão imputados ao cliente do envio para Portugal. Mediante a situação da causa da devolução, posteriormente os custos poderão ser devolvidos ao cliente.
Trocas:
- Por os produtos serem confeccionados a pedido do cliente, não nos é possivel aceitar trocas de um produto por outro
Reembolso
- O reembolso será efetuado pelo mesmo método com que foi feito o pagamento e será processado após a verificação das condições do produto devolvido.
- Se o após o pagamento da encomenda, se o produto esgotar, entraremos em contacto para combinar uma substituição ou reembolso.
Ultima atualização: 19 de março de 2025
Return and refund policy
All our products (to be customized or personalized) are made to customer request.
Therefore, we kindly ask you to review the return conditions described below:
Satisfaction Policy
We have a satisfaction guarantee. Without happy and satisfied customers, we wouldn’t be able to continue doing what we’re passionate about: offering you the possibility to personalize your products, making them unique and exclusive. Therefore, if you are not completely satisfied with your purchase or for any other reason, please let us know. We will do whatever it takes to ensure your satisfaction.
Cancellation Period
Customers have the right to cancel an order before personalization (up to 2 hours after order payment), at no additional cost. The initial award value (15%) will only be refunded within the same period if there has been no intervention and improvement of the image by 2shop2 services.
Conditions for Exchange or Product Return
As these are products personalized to the customer’s desire, we only accept returns under the conditions described below:
Eligible Situations for Replacement or Full Refund
- Wrong Shipment: Wrong item/size/address (different from the information provided).
- Unsatisfactory Print Quality:
- Blurred print.
- Incorrect design positioning (too high/low/right/left/wrong area/crooked/reversed).
- Peeling print.
- Design scaling issues (too large or small).
- Size Issues:
- The actual product has a difference greater than 3 cm above or below the advertised measurement.
- The garment size measurement does not match the 2shop2 size chart included with the product (more than 3 cm difference).
- Color Issues: The printed color differs noticeably from the design color.
- Quality Defects:
- Broken/holed/mechanically problematic/torn item.
- Embroidery problems (wrong thread color, crooked, loose threads, missing parts, wrong density).
- Obvious stains that do not exist in the final art.
- Visible white base problem.
- Logistics Guarantee (under normal conditions):
- There will be no refund or reshipment if the delivery tracking information shows that the order was delivered.
- If the customer does not receive the order, a non-delivery certification issued by the local post office with an official stamp is required.
- In case of alert in the tracking of the shipping of the order, of incorrect/insufficient address, unknown recipient, refusal, non-collection in time, unsafe delivery location, etc., 2shop2 is not responsible for losses during the return.
- In case of undelivered orders when it is the customer’s responsibility, such as incorrect/insufficient address, unknown recipient, refusal, non-collection in time, unsafe delivery location, etc., 2shop2, in addition to not being responsible for the condition of the order on return, will only make the second shipment at the customer’s request, with the customer being responsible for the carrier’s expenses.
Conditions for Claims
- Any claim for items with printing errors/damage/defects must be submitted within 14 days of receiving the product. The customer must provide purchase invoice references.
- Claims for damaged packaging must be submitted within 72 hours of delivery.
- Claims considered to be 2shop2’s fault are covered by the company.
Situations Not Eligible for Replacement or Refund (Customer Responsibility and Other Exceptions)
- Customer Errors: Incorrect completion of shipping address/chosen size/color/approved design.
- Late Claims: Claims submitted more than two weeks after receiving the product.
- Customer-Caused Damage: Product damaged or deformed by customers.
- Wrong or Insufficient Recipient Information: The order cannot be delivered due to incorrect or insufficient information provided by customers.
- Non-Collection of Order: Under normal logistics conditions, customers do not collect the order for personal reasons.
- Force Majeure Logistics Delays: Logistics stagnation caused by political movements/natural disaster risk/military control/war and force majeure factors are not the responsibility of 2shop2.
- Orders Held at Customs for Copyright and Trademark Issues
- The customer is responsible for the art sent and approved for printing. 2shop2 is not responsible for copyright of images sent by the customer.
- The customer understands that infringement of property rights is illegal and must verify the legality of the design before uploading it.
- 2shop2 acts under the customer’s instructions and has no obligation to verify the legality of design reproduction.
- The customer agrees to indemnify and defend 2shop2 against any claims resulting from alleged infringements.
- Wrong product: product type, size or sent to wrong adrress.
How to Request a Return:
- Send a problem report to our email (see contacts) with the 2shop2 invoice reference or the carrier reference.
- We do not accept returns without prior contact.
What the Return Does Not Cover:
- After proof approval and printing on the personalized product, we do not accept return requests without a justifiable reason. See the “Conditions for Exchange or Product Return”.
- Customer errors: product size when measurements were available, incorrect design because it was not the one requested.
- Claims after 2 weeks of receipt.
- Customer-caused damage.
- Incorrect or insufficient recipient information.
- Logistics stagnation for reasons of force majeure.
- Copyright and trademark infringements.
Return-Costs and Process:
- IN PORTUGAL
- The return service will be carried out at a CTT post office.
- To return, follow these steps:
- Contact us > contacts
- Explain the reason for the return
- We will arrange with you and explain how you will return your order through a CTT counter
- The return shipping costs have a cost charged to the customer in the amount of €2.00 (orders up to 10 kg). Depending on the situation of the cause of the return, the costs may later be returned to the customer.
- OTHER COUNTRIES: The costs will be charged to the customer of the shipment to Portugal. Depending on the situation of the cause of the return, the costs may later be returned to the customer.
Exchanges:
- Because the products are made at the customer’s request, we are unable to accept exchanges of one product for another.
Refund
- The refund will be made by the same method with which the payment was made and will be processed after verification of the conditions of the returned product.
- If after payment of the order, the product sells out, we will contact you to arrange a replacement or refund.
Last updated: March 19, 2025